perjantai 30. elokuuta 2013

Karvaista lankaa

Paketti täytyi tutkia tarkkaan.

Sain tällä viikolla ihanan yllätyspaketin! Eräs ystävällinen nainen lähetti minulle koirankarvaa!

Kuulostaa varmaan hullulta, että innostun koirankarvasta, mutta olen jo pidemmän aikaa haaveillut oman koirankarvalankaerän kehruuttamisesta. Tahdon kehruuttaa erän shetlanninlammaskoiran ja collien karvoista, sillä näiden koirarotujen karvasta saa aivan uskomattoman pehmeää ja hyvälaatuista lankaa kehruutettua.
Koirankarvalankaa. Valkeassa on mm. samojedin karvoja. Mustassa on newfoundlandinkoiran karvoja.

Oman koirankarvaerän kehruuttamiseen tarvitsen n. 4kg karvaa. Minulla on nyt noin yksi neljäsosa tästä kasassa. Täytyy olla vain kärsivällinen ja odotella karvanlähtöaikaa taas. Plaah.

Koirankarvalangasta saa aivan ihanan lämpöisiä ja pehmoisia sukkia neulottua. Kulutuksen kestävyys ei tietystikään ole kamalan hyvä, mutta iltasukkana menee ihan hyvin.

Koirankarva on ontto sisältä ja tämän vuoksi sillä on niin hyvä lämpöarvo. Olen kuullut, että koirankarvalangasta tehdyistä tuotteista on ollut apua myös reumaatikoille. Enkä epäile kyllä lainkaan, on se vaan niin lämpöistä!


Kuvan sukkiin meni n. 140g lankaa. Koko 43. 

1 kommentti:

  1. Minä laitoin 2kg koirankarvoja tänä vuonna 2015 alusta Ylistaron kehruumoon ja 4 viikossa tuli yht 4 kg lankaa. Edellis vuonna laitoin i kg ja siitä tuli 2g jotka olen jo kutonut sukiksi ym. Pikainen toimittaja tuo Ylistaro.Mulla oli Collien erivärissiä karvoja ja sain lisää lahjaksi terrierinkarvoja. Harmaata lankaa niistä tuli. T Marjaana

    VastaaPoista